Stallgolvet


Kan för alla intresserade berätta att stallgolvet börjar bli som vanligt. Några fläckar med is finns fortfarande kvar, där det var som tjockast. Vi chansade på att ett kallt stall var bättre än ett varmt, med värmefläkten och då eventuellt få fukt i stallet.

På något konstigt sätt (som jag inte förstår) så suger cemnentgolvet åt sig isen som ligger. Isskorpan minskar dag för dag och på golvet blir endast gruset kvar.

Så jag tror att vi gjort rätt som inte drog på fläkten och värmt på stallet. Kanske var det också tur att vädret fortsatte hålla ca -20 grader. Nu skall det bli varmare i veckan, så vi får se hur det blir med dom sista isfläckarna ifall dom hinner försvinna också innan "värmen" kommer.

Skulle vi få fukt i stallet framöver, så skall jag läsa alla era tips på nytt. Tack allihopa för era idéer.

Bilden är Ómur som en levande reklampelare, Agria grimma och täcke, när han var på besök på ATG i fredags.

Kommentarer

Ulla sa…
Va skönt att det löser sig! Vårat vatten hade fryst i stallet men idag så kom det igång igen och då hade jag tur! någon hade satt på kranen och inte stängt den så när jag var där så började vattnet helt plötsligt att spruta och avloppet som är fryst hade svämmat över på nolltid om jag inte varit där och stängt av, det kunde blivit blött golv hos mig oxå! ibland ska man ha tur i oturen!
Det kunde blitt värre!
kram

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"