Ridhuset

Hade planerat att stoppa in Ómur i transporten idag för att göra mig sällskap till Wångens ridhus, för en lektion för Gummi. Men hans tänder/mun spökar. Igår kväll vid fodringen så åt han väldigt långsamt och med huvudet på snedd. Han har säkert en käktand som håller på att trilla av. Men hur lätt är det att titta en häst i munnen utan en munstege. Har länge funderat på att köpa en, men det har aldrig blivit av. Nu skulle jag behöva en. En titt in där för att avgöra ifall det är det jag tror eller något annat och att ev veterinär måste tillkallas. Nu avvaktar jag istället någon dag och ser vad som händer. Han äter och dricker men mycket långsamt. Så lite vila på det så blir allt förhoppningsvis bra.

Jag som ville ha med honom på helgens ridkurs, men men. Som tur är så har man fler att välja på.

Skall bli jättekul att rida lektion i vilket fall som helst och nu blir det Meyla som får följa med istället. Ett ridpass utan att behöva känna sig som en michellingubbe fullproppad med kläder. Skall bli skönt.

Vi får se hur det blir i helgen, Ómur skulle ju lämnas hos Gummi på söndag. Kanske får vi skjuta på det. Men än så länge är det långt till söndag.

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Hoppas det är något så "enkelt" som en tand Man blir alltid orolig när hästarna inte äter ordentligt.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"