Ridning i ridhuset

Nästa vecka börjar lektionsridning för Gummi i ridhuset. Varannan onsdag packar jag in en häst i transporten och åker till Wången för att rida lektion inomhus i ett uppvärmt ridhus.

Hur skönt skall inte det bli och hur nyttigt som helst. Får se vem jag stoppar in i transporten första gången, Ómur eller Meyla. Äntligen känns det som om man kommer igång på riktigt.

Längtar otroligt mycket efter dessa träningar.

Bjuder idag på en bild på hingsten Sindri frá Keldudal. Kan gissa att denna söta kille kommer till bedömning i vår, han är född 2005 och därmed 5 år. Han är efter Hágangur frá Narfastöðum och undan Ísold frá Keldudal. Han har en förväntad blup på 117. Med 115 för ridegenskaper och hela 120 för form under ryttare. Hans mor Ísold är ju även mor till Muska som står här i hagen hos mig. Ännu mer är ju Ísold känd för att vara mor till Ísar frá Keldudal. Så lille Sindri har säkert höga förväntningar på sig.

Kommentarer

Lisa sa…
Vad spännande med visning, jag tycker de är underbart att rida i ridhus, när man väl tagit sig dit :)
Irja sa…
Nu har du två fantastiska hästar att välja emellan och nästa år troligen ännu ett par. Och jag har ingen. Tänk att det aldrig kan vara ett jämt flöde så att det blir lite lagom utfördelat över åren. Skulle vilja göra er sällskap i det varma ridhuset helt enkelt. Ha det toppen och njut av tiden!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"