Unghästmönstring


Vi åkte mest på föl- och unghästmönstringen för att se Hronja från Chatrina gården e Ómur frá Feti. Hon är en riktig gopärla enligt mina ögon.

Minns inte vad hon fick för omdöme, det kommer med posten till ägaren framöver och då får jag återkomma. Men hon fick totalt 8,01 poäng och hamnade på en delad förta plats i sin åldersgrupp. Minns en kommentar om hennes gångarter: Visar alla gångarter med ett brett register. Det stämmer så väl in med Ómur. Vackert huvud fick hon också. Resten får jag nog ta reda på när diplomet kommer till Petra och Louie.

Domaren reagerade på hennes stam, hon har mycket Tóroddsstödum (Laugarvatni) i sin stam. Men det ser jag endast som ett stort plus. Man kan tro att jag haft något med den planeringen att göra och det har jag också. Själv väntar vi en likadan efter Gígja. Då Gígja och Hronjas mamma är syskon.

Grattis Petra och Louie till eran fina tjej.

Kommentarer

Sol sa…
Hej! Gitte med Neisti här. Googlade lite på min Sveipurs pappa Dropi frá Midsitju och såg att du haft ett sto Frida med samma pappa. Min lilla Freya börjar bli stora damen provade att låta henne gå som handhäst med trygga Neisti idag, en liten tur på volten. Det gick strålande. Men det är en liten vild tös innan vi provade fick hon spralla av sig. Det blev några varv i 190 med höga bocksprång. Tur att Nisse är cool.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd