Härlig juldag

Idag var jag ute på en sån där härlig ridtur, som man längtar till så ofta. Igår på julafton snöade det hela dagen, så idag var det minst 20 cm ny pudersnö på backen.

Tog en tur genom byn, den sociala stunden, man fick stanna ofta och prata med alla som var ute och promenerade. Sedan drog jag mig ner mot skogen, där det fortfarande går att rida. Superhärligt! Om några veckor går det knappt att rida på skogen, för det brukar bli för mycket snö. Men som tur är har vi mycket plogade skogsbilvägar runt omkring oss, så underlaget den här årstiden är bara helt underbart.

Bilden är inte tagen idag, utan tidigare i veckan. Jag och Ómur en solig dag och idag var det mulet, ingen solsken.

Nu blir det soffhörnet med en bok och massor med godis. Ikväll skall jag titta på Narnia, har inte sett den sen jag var barn, då var lejonet Aslan en stor favorit (mitt stjärntecken).

God fortsättning på en fantastisk jul allesammans!

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Lät riktigt härligt. Själv ade vi styltväder idag, så det fick bli ett ganska högt tempo...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"