Härlig vintrig söndag

Vilken härlig söndag det varit idag. Ridit i 20-30 cm pudersnö och dagsljus. Kallt men inte för kallt. Man blir som barn på nytt och så lycklig! Ómur förgyller mina dagar något helt otroligt mycket. Meyla är också en SUPERhärlig ridhäst, men ibland passar man som handen i handsken på vissa. Det går liksom inte att förklara. Jag kommer att trivas på Meyla också, men det är så himla många fler knappar som jag skall hålla koll på, på Ómur bara fungerar det. Båda är ju så otroligt unga och oerfarna, Ómur finns hela tiden under mig, medans Meyla finns lite var stans. Då menar jag inte att hon springer och kastar av mig utan det händer så mycket i henne och bland hennes ben, under mig. Känner igen det så väl från hennes mor Hraffa. Samma känsla! Men när man hittar alla knappar så är det också en super känsla. Jag är så lyckligt lottad som har dessa två superfina ridhästar.

Tänk vad vinden kan göra, igår var det -15 grader och vind. Olidligt för fingrar och kinder. Idag nästan lika kallt men vindstilla och det kändes helt ljuvligt.

Länge leve min balaklava och mina vinterkängor. Men fingrarna skulle behöva lite bättre hjälp på traven. Har ni några tips på bra vintervantar/handskar?

Trevlig fjärde advent, njut av stillheten, varva ner...

Bilden ovan är tagen idag, i skymningen, då jag absolut inte ville gå in. Det var så härligt ute. Meyla framifrån och helsystern Rakel bakifrån.

Kommentarer

Irja sa…
Scott´s fodrade skoterhandskar med långt skaft som täcker halva underarmen. Det bästa, smidigaste och varmaste jag haft att rida i på vintern :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"