Mer snö...

Nu börjar det faktiskt att kännas som om vi ska snöa in fullkomligt i vinter. Hur mycket snö kan vi få? Jag älskar vinter och snö, men nu börjar det kännas som om det är nog, en liten aning om vår skulle jag vilja ha. Skulle kännas skönt! Tur man inte väntar tidigt föl i år, då skulle jag ha lite panik.

Dom lovar bara mer snö... Tänk er när allt detta skall tina bort (får jag fly landet då, till varmare och torrare breddgrader?!)

Bild på Meyla, februari 2008, då vi fick ploga inne i hagen, för ingången höll på att svämma över av snö. Det har vi faktiskt inte gjort i år, ändå är det mer snö i år än förra året.

Trästaketet till nya hagen har en höjd av 1.40 och det ser konstigt ut på sommaren, så otroligt högt. Men nu ser det fånigt ut åt andra hållet, då man knappt ser hagen, översta ribban går i knähöjd på Gígja när hon går på den upptrampade snöstigen brevid.

Kommentarer

Anonym sa…
Det låter som Island! Min stora fasa när jag jobbade på vintern på Island var att jag skulle rida på taggtråd som man inte såg för att det var så mycket snö. Hej från Åse som har siktat första tranan vid Hornborgasjön
Carro sa…
Förstår precis vad du menar med att det är fint med mycket snö. Men nu är solen mycket välkommen med lite ljus och värme. :D Tur att man är norrlänning och inte helt obekant med snön och kan leva med den ett tag till, många tycker nu här på skolan att det har varit vinter och snö på tok för länge. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"