Eveline och Segull

Såg tävlingsresultaten från Örnäs vintertölt, som var i helgen, och ser där att det gick superbra för Eveline och hennes vackra hingst Segull frá Akrakoti. Var in på Evelines blogg och snodde en av dom vackra bilderna på dem, tagna i vinter. Segull är en superflott fyrgångs hingst efter Numi frá Tóroddsstödum. Synd att Eveline tagit med sig Segull ner, så jag inte får njuta av honom på tävlingsbanorna här uppe. Men jag får hoppas att jag får se honom på tex SM framöver.

Såg flera gamla stallkompisar i resultatlistorna också, grattis allihopa. Ni är så duktiga och vilka fina hästar ni har skaffat.

Förr i tiden stod jag i stallet på Örnäs, men på den tiden var det storhästar där. När jag sedan skaffade mig Islandshäst flyttade jag till ett stall i Kallhäll som heter Molnsätra. Efter det tog Nina K över Örnäs och det blev Islandshäststall. Men då var jag redan "långt gången Jämtlänning".

Fotograf till ovanstående bild på Eveline och Segull är Jenny Mukka

Kommentarer

Eveline sa…
Tack vad gulligt skrivet! Vi ska försöka ta oss upp på Norrländska så då ska du få se honom igen. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"