För lite med en häst?!

I helgen har jag varit hemma, inget jobb och inga uppdrag, bara hemmavid hela helgen. Så skönt! Tid för ridning och i dagsljus. Gillar att rida denna årstid, när det är kallt (knottfritt) och ändå börjar solen att värma. Vissa dagar kan man byta ut overallen mot ridbyxor igen. Underlaget är perfekt, solen har fortfarande inte tinat grusvägarna utan det är perfekt snö underlag där. Så skönt (tror jag skrev det en gång tidigare redan).

I lördags fick jag med mig Marie på en tur, hon tog sin unghäst Frímann och vi var ute på en fin tur i solskenet. En sträcka fick hästarna pulsa rejält, fast snön är fortfarande så där fluffigt fin och lätt, så det är inte så värst jobbigt för dem ändå. Vi galoppera och skratta, hade det helt enkelt hel mysigt. Det måste vara ovanligt att vi inte har någon skare ännu, den här årstiden?!

I söndags tog jag en tur själv med Gígja och vi red på så där superfina plogade vintervägar, där underlaget bara är helt fantastiskt. När man kommer in från en sån ridtur, vill man ut en gång till. Det är då man vill ha fler ridhästar igång (mörka vardag kvällar, räcker det gott och väl med en häst).

I helgen har jag även hunnit gå igenom stängseltråden, det är endast den översta tråden som syns och det är svårt att få ström att gå i tråden. Brädhagen som vi byggde i höstas, såg ganska fånig ut då, för stängslet blev rejält högt. Men nu ser det fånigt ut åt andra hållet i stället, översta slanan syns och stängslet når inte hästarna mer än till armbågen ungefär. Aldrig är man nöjd...

Bilderna är på lekande tjejerna Glóría och Rakel i januari 2009. Glóría är fuxen och den svarta är Rakel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"