Kommentarer


Uppskattar kommentarer här på sidan, det är jättekul att läsa vad ni andra tycker, tänker eller hur ni gör hemma med era hästar. Roligast är när man får idéer eller upplysningar på frågor som man själv funderar över.

Men anonyma kommentarer kan gott få vara, vågar man inte stå för det man skriver så kan man lika gärna låta bli. Vill man inte låta bli så kan man skriva någon annanstans, inte här hos mig.

Tänder verkar vara ett hett ämne, att skriva om ifall man vill ha anonyma kommentarer. Jag är glad att jag har en duktig veterinär i tandfrågan, utbildad och intresserad. Hon lär gärna ut till hästägaren, så man förstår vad hon håller på med. När hon själv inte kan, så har hon kontakt med Torbjörn Lundström och det han inte kan om hästtänder, kan ingen annan i Sverige heller.

Trevlig helg alla trevliga människor!

Kommentarer

Unknown sa…
Tandläkarbesöken är det något som sker ofta?
Har haft hästar i över 30 år och har bara behövt raspa 2 gånger på två olika hästar och låtit ta bort 3 vargtänder.
Har annars alltid låtit kontrollerat tänderna när något inte stämmer men inte hittat nått.

Hälsningar
M A Friman sa…
Jag har svarat på Dannies fråga på dennes blogg, så vill ni läsa mitt svar får ni länka er vidare via den feta rubriken ovan "Dannie".
Joanna sa…
Var till tandläkaren (Ann-Sofie) med mina 2 hästar, båda fick slipa vassa kanter och rekommenderades ny koll om ett år, om det då inte har blivit vassa kanter igen kan man kolla efter två år.
Anonym sa…
Tack för ditt svar Maarit.
Trevlig helg
Anonym sa…
Hej!
Tack för en mycket givande sida. Lär mig alltid något och bra att snabbt få veta vad som händer i islandshästvärlden ;)
Ang tänder så brukar jag låta nya hästar få sina tänder genomgådda och de äldre med några års mellanrum. Men nu har jag en 4-åring som jag har varit tvungen att ta till Vet/tandläkaren flera gånger pga vargtänder och dubbla framtänder. Vår tandis är utb av Torbjörn och tar kontakt med honom vid större problem vilket jag tycker är bra.
MVH
Eva

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd