Löngufjörur

Sitter och förbereder våran resa till Island i slutet på mars, början av april. Har från gårdarna Hrisdalur och Söðulsholt, erhållit listor på hästarna dom skall visa oss under vårat besök. Så nu sitter jag och tittar i World Fengur, tar fram stam, bedömning och annat smått och gott.

Sedan skickar jag mina sammanställningar till Ante som gör en liten mapp, med alla gårdar, som är förberedda. På så sätt kan vi vara lite förberedda inför vårat besök. Enklare att ställa dom rätta frågorna, när man har fått chansen att fundera lite i förväg.

När jag ändå surfade runt lite så var jag inne på gårdarnas hemsidor och hittade då dessa bilder på Söðulsholts hemsida. Båda dessa två gårdar har ridavstånd till Löngufjörur, som är dom långa vita stränderna, som är så kända för super fin ridning. Tänk er själva att få rida på dessa ställen!

Titta gärna in på Hrisdalur och Söðulsholt.


Kommentarer

Irja sa…
Men attans va bra du är. Skulle man kunna få en förhandskoll på hästlistorna kanske så att man kan förbereda sig lite?...

:)
Anita J sa…
Den där stranden ser underbar ut att rida på...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"