Vilken härlig helg


Vilken härlig april månad vi haft/har. Solen har skinit i stort sätt varje dag och värmen har varit långt över det normala. Tänk att vi redan haft grillpremiär, ställt ut utemöblerna, krattat gården, i april. Magiskt, undrar just hur denna sommar blir. Hästarna går redan och plockar lite av det gröna som växer.

Hämtade hem Meyla i helgen. Nu är hon hemma för att stanna. Skall aldrig mer lämna gården, utan mig :) Hon pryder sin plats i stoflocken. Hon är så cool och snäll, inge bråk när hon släpptes in i sin nya flock. Bara tog sin plats utan minsta lilla pip. Underbara lilla häst.


Stina har mockat stonas vinterhage. Vilket jobb hon gjort. Nu är den klar. Jag har mockat Júnis och Ómurs vinterhagar. Så skönt, nu gäller det bara att hålla efter hela sommaren. Tror aldrig vi gått in i maj och redan är klara med all mockning.

I maj prioriterar jag att få i ordning alla sto- och hingsthagar till sommargästerna. Ingen rast ingen ro på en hästgård. Vi tar även i år emot en hingstflock på 10 st unghingstar och en sto- och fölflock med max 10 st där också.


Mina hästar (och jag) är inte bortskämda med ny utrustning. Men jag köper nytt om jag behöver, men jag faller inte för alla nymodigheter. Nu har i alla fall Júni fått ett eget träns, ett Micklem. Han har mycket mindre huvud än alla andra av mina andra hästar, så nu är jag less på att hela tiden ändra storlek. Nu fick han ett eget och vi håller tummarna att han blir nöjd.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"