Oj vad tiden går...


Sitter idag vid datorn, och går igenom mina "september" kunder på Agria. SMS:ar eller ringer, alla. SEPTEMBER, det är September om några dagar, den SISTA höstmånaden. Som vanligt, vart tog sommaren vägen?

Älskar hösten, men jag hinner aldrig med allt jag vill.

Ómur och jag tar en promenad varje dag. Júni och jag är inte riktigt på samma linje, vi blev inte riktigt överrens under sista dagen på tredagarskursen och där har vi sedan fastnat. Längtar till kurs för Gummi. Har lite knutar att lösa...

Julia kommer i tredje hand just nu och det innebär att jag inte riktigt hinner med.

Det är den aktivaste tiden för ID-kontroller och chipmärkning just nu. Åker som en jojjo, fram och åter. Men får också se massor med fina fölungar. Under augusti prioriterar jag halvbloden, för dom har ett måste senast 30 augusti, annars åker dom på straffavgifter. I September börjar jag med övriga raser. Har tagit några andra också om det har passat in i någon annan resa.

Så hör av dig om du vill ha ID-kontrollerat, så planerar jag in dig och din häst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"