Vad gör ni av plasten?

Det blir en hel del plast kvar på gården om man fodrar med rundbalar. Vad gör ni med ert?

I Östersund har vi återinlämning i augusti. Jag har ingen lust att ha det liggande på gården till augusti. För mig känns det naturligt att bli av med det nu på våren när man rensar, river och stökar med allt annat.

Jag har sådan tur att min höleverantör låter mig slänga det hos honom. Där kan det ligga i hans kontainer till augusti.

Så idag fylldes finkan och jag gjorde en tripp hem till bonden och tippade av allt.

Gjorde samtidigt en ny beställning på lika fint hösilage till nästa vinter. Torrt, proteinrikt, inte för lågt slaget, inte för långa eller grova strån och tjockt lager med plast.

Kommentarer

På mitt förra stall så la vi det på en speciell plats i ett vagnslider och sedan packade vi allt i släp och körde till återvinningen.
I det här stallet där jag står nu, så lägger vi det på en speciell plats och så försvinner det ur vårt synfält.. Gårdsfolket tar hand om det, slänger väl på återvinningen :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"