Spolar och sprutar

Slutade rapportera om Meylas temp då den sakta men säkert gick uppåt, en grad varje dag. Men det tog tid och hon fick ytterligare en två dagars lågtemp period. Över helgen har den legat på normala 37,6-37,7.

Dom utvändiga såren har däremot inte läkt som dom ska. Så imorse ringde jag till veterinären igen.

Det stora ödemet var fortfarande öppet men öppnades ännu mer för att det ska vara lättare att spola rent. Det lilla ödemet var veterinären osäker på om det skulle låtas vara eller öppnas. Till slut bestämde hon sig för att öppna. Det som kom ut var inte så jättemycket var som befarats utan mer blod av den ljusare varianten dvs utspädd. Dessutom fick vi ut små små "fettknölar", genomskinliga. Hoppas vi fick ut allt. Så nu ska även det spolas rent. Två hål med andra ord.

10 dagar ytterligare med penicillin.

Det är så styggt i baken på henne så jag vågar inte visa några bilder äns. Risk att någon svimmar. Men hon är pigg och glad och får gå i hagen med dom andra. Det håller modet uppe.

Däremot har "gud" denna gång placerat "bajshålet"på fel plats, likaså "kisshålet". All skit ska passera såren och det gör inte saken bättre. Försöker även tvätta svansen varje dag, för den gnider emot. Men tror inte det hjälper nämnvärt. Skiten kommer åt ändå.


Varje gång jag har en sjuk eller skadad häst blir jag lika irriterad på utbudet som finns i denna stad. Lillängen apotek, som kallar sig för djurapotek, säljer tex koksaltlösning i 50 ml förpackningar. Slurp säger det, slut på mindre än en behandling.

Hur svårt kan det vara att ta hem några i 1 liters flaskor. Även det tar slut på ett kick när det är stora sår.

5 litersdunck skulle jag vilja ha!

1 liters flaskor har jag nu fått köpa hos hästkliniken fd ATG.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"