Min egen träning

Mars blev ingen bra träningsmånad. Först var jag sjuk en vecka, sedan for jag till Marrakech (där gick stegräknaren varm) och efter det påsk. Det blev endast 9 träningspass på hela månaden. Är ändå glad för dom 9, har ju inte varit helt stilla.

Men nu är det april, jag är frisk, inga resor inplanerade och det är bara att ta nya tag. Det blev PW i fredags, nästan 6 km löpning i lördags, slalom flera timmar igår och PW idag. Vilodag på tisdag och sedan kör jag ons-tors-fre igen. Så får vi se vad helgen har att bjuda på. Härligt!

Målet är minst 4 pass i veckan för att nå 100 pass innan midsommar. Är nu uppe i 51 av 100 så det borde inte vara några problem.

Mitt mål med steg är heller inga problem. 10000 steg om dagen eller 70000 per vecka. Vissa dagar blir fler och andra färre, men har aldrig problem att få till 70000 steg per vecka. Så det målet kommer jag inte längre att rapportera här.

Däremot mitt "dra ner på socker" mål, kommer jag att bojkotta. Det är inte mätbart och jag misslyckas varje vecka. Målet är att "dra ner på socker" men min hjärna känner sig misslyckad om jag inte har "avstått helt" socker och det är ju inte rätt. Jag kan ha lyckats att dra ner socker 6 av veckans 7 dagar, men tar jag då en kaka dag 7 så är målet inte uppnått. Det blir ju helt fel.

Mål skall vara mätbara annars fungerar dom inte.


Jag har börjat en kur med MSM pulver.

MSM förser kroppen med livsviktigt organiskt svavel och metylgrupper som håller cellerna i god form. Många upplever att MSM pulver ger mer energi, hjälper till med avgiftning och näringsupptag, samt ger styrka och glans till hud, hår och naglar.

Har fått detta som tips för att det kan hjälpa kvinnor som tex har foglossningar. Ibland efter att jag har joggat får jag smärtor som liknar foglossningar dvs mina ligament är trötta och smärtar i bäckenbotten.

Vem vet? Provar fortfarande alla knep och knåp jag kan få och kommer på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"