Gneisti hos Hööks

Haft två bra träningsveckor på raken och satsar på en tredje bra vecka. PW tre gånger i veckan, måndag, onsdag och fredag. Perfekt att musklerna får vila lite emellan. Gympa på byn på torsdagar, helt annan typ av träning och minst ett joggingpass i veckan. Mycket långsam jogging, men försöker förlänga sträckan, traglar med 6 km just nu. Tisdagar har blivit en ganska vanlig vilodag, ingen träning alls.
Det är lättare att ge sig ut på en joggingtur nu när den värsta kylan släppt och ljuset kommit tillbaka.
Vissa gånger får jag vansinnigt ont av jogging och jag vet aldrig innan eller under passet hur det blir. Det blir en glad eller otrevlig överraskning mot kvällen. Trist.
Har däremot kunnat göra lite sit-ups igen. Det var ganska många år sedan sist. Har kunnat göra på en pilatesboll men inte på golvet. Lite utveckling i allt elände.
Är uppe i 60 pass av 100. Så det finns helt klart chans att nå mitt mål innan midsommar.
Ikväll är det Gneistikväll hos Hööks, i Östersund, från 18.00. Jag prioriterar min träning som pågår till 18. Får se om jag tittar in på Hööks efteråt. Svettig och eländig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd