Försäkring

Såg Folksams annons om fölförsäkring i Tidningen Ridsport där dom går ut med "Från 9kr/dag för halvblod och 5 kr/dag för Shettis-och Islandsföl.*

*20 000 kr i A1 livförsäkring och A1 Veterinärvårdsförsäkring med ersättning upp till 50 000 kronor".

Läser ofta på tex FB att Agria är dyrare osv. Nu när jag hade ett prisexempel var jag tvungen att jämföra.

Agria tar 8.80/dag (halvblod) och 3.25/dag (islandshäst) för 20' A1 Safe liv med användhet och 40' A1 Safe veterinärvård.

Vi har inte veterinärvård på 50', valde därför 40' då vår nästa nivå är 80'. Detta blev närmare Folksams färslag.

Kommentarer

Jag tycker de flesta försäkringsbolag är likvärdiga men jag jämförde faktiskt just med Agria mot då Folksam.. Med den försäkringsklassen jag hade på min häst kostade Agria mig ca 12 000kr per år medan Folksam tog 8000kr. Och eftersom jag tycker att de flesta bolagen erbjuder mer eller mindre samma saker - så var det ett ganska lätt beslut.
Jag har, än så länge, inte ångrat att jag har valt Folksams hästförsäkring..
M A Friman sa…
Folksam har något dom kallar "geografiska" premier dvs samma försäkring kan skilja i pris beroende på var i landet man bor. Så din och min försäkring skulle säkert skilja i pris, även om dom i övrigt är helt lika, bara för att vi bor på olika platser i landet. Därför blir det så svårt att jämföra premier/försäkringar med Folksam.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"