April går i väntans tider...


Oj oj oj. Bokat en jobbresa till Stockholm. Kul, kan en del tycka, men inte jag, denna gång.

28-29 april måste jag ner och det börjar verkligen närma sig Meylas fölning. Vill inte alls lämna gården då, men måste. Har bokat flyg så jag hinner exakt i tid till mötet och direkt hem efter mötet, inga utsvävningar på stan eller så.

Hon är ganska exakt mellan 330-335 dygn då när jag är borta. Skrämmande och härligt på en och samma gång. Men eftersom det är tidigt på säsongen hoppas, och ber jag, att hon ska gå över tiden. Dubbelhelgen, 5-8 maj, vore en perfekt helg att föla under om jag fick välja.

Hon har nu passerat 300 dygn och börjar närma sig 310. Tjock något enormt, men inga tecken på att fylla juver ännu.

Spännande :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"