Stoppa tempot - gör en halvhalt


Ibland måste man stoppa upp, stanna livet och dra ner på tempot, oavsett man vill eller inte. Lång återhämtning efter denna influensa. Ingen träning alls för mig förra veckan, låg mest i sängen. Osäker till träning idag och imorgon. Kanske avvaktar och kör igång nästa vecka istället.

Motionerat hästarna en dag den gångna veckan och det var igår. Inga steg på stegräknaren, jodå, några ca 5000 st om dan. Oavsett om man är sjuk eller inte så får man ge sig ut och fodra och vattna hästar. Hästarna är tack och lov inte sjuk, så deras aptit och törst är densamma oavsett om jag är sjuk eller inte.

Enbart på dagssysslorna i stallet med hästarna får jag ca 5000 steg om dagen. Vattna, fodra, mocka, in- och utsläpp. En dag på jobbet ger max 1500 steg. Mycket nyttigare att vara i stallet än på jobbet.

Denna vecka far jag på semester och det blir ingen träning där och då. Men nästa vecka ska jag på allvar komma igång igen. Ska bli skönt och kul, längtar. Givit kroppen några extra dagar plus semester. Det måste ju bara vara en utmärkt nystart och återhämtning.

Nu har vintern börjat avvika, får lite panik, vill dra i handbromsen dvs väder handbromsen, vill hinna åka så mycket mer skidor. Det får bli fjällen flera helger på raken när jag kommer hem från semestern. Vi har ju även den underbara påsken att se fram emot massor med lediga dagar.

Det här blir nog bra i slutänden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"