Video


Stor efterfrågan på saluhästarna speciellt Bruno men även Gígja. Idag åkte jag till Valne gård för att försöka filma Brunos rörelsemönster men se så det gick inte. Underlaget var inte gjort för någon rörelse i hagen. Det var stenhårt, gropigt och isigt. Det var inte en enda av unghingstarna som ville röra på sig i någon annan gångart än skritt och knappt det.

Försökte springa lite efter Bruno för att få honom att röra på sig, vilket resulterade i att jag själv höll på att bryta benen.

Gör ett nytt försök senare i veckan ifall vädret skulle ha lyckats bättra på underlaget lite lite.

Bjuder under tiden på en vidoe på en ganska så otränad, för dagen vit hingst, Döggvi. Inne i ridhuset på Wången. Där är det ypperligt att öka tempot en dag som idag.

Den här veckan har det varit stor efterfrågan på hästar. Skulle jag ha haft fina familjehästar, skulle jag nog ha sålt några den här veckan.

Denna snygga hingst, på videon, är också till salu, till rätt köpare! Femgångare med en mycket fin bedömning. Vit som springaren i mångas drömmar :)

Kommentarer

Lisa sa…
Hej - du får gärna hänvisa familjehästspekulanter till min blogg, vi har en jättefin sån till salu :) Lisa ps lycka till med försäljningen .

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"