Härlig söndag



Helgen har bjudit på fint väder och ridturerna har varit härliga.
Men oj vad mörkret kommer tidigt nu, redan strax efter 16. Jag hinner ingenting. Blir superstressad. Vill så mycket men behöver dagsljuset till så mycket.


Har prioriterat att rida hästarna Meyla och Ómur. Rakel har ju vila. Har även tränat Már lite smått.

Han med lite i trädgården och avslutade dagen idag med en liten brasa i en mörk trädgård och smygtestade glöggen. Det var mörkt, dimmigt och lite rått, men hur skönt som helst att slappa vid brasan.


Ómur och jag tog en skogstur ner till Kallstabäcken. Naturen är ett riktigt konstverk, även i trista November. Tunt is flak låg över delar av bäcken. Ómur tyckte inte alls att det var kallt i vattnet, plumsade i utan att tveka och började skvätta och leka. Han är så rolig när det gäller vatten.


Utan tvekan längtar jag efter snön. Det härliga underlaget som blir och tänk er att åter få plumsa i djupsnö på ängarna.

Kommentarer

Vad skönt att du kommit upp på hästryggen igen. Själv har jag pga av fler icke hästrelaterade skador inte suttit på hästryggen de sista halvåret men händer inget mer kanske jag börjar så smått nästa vecka -peppar, peppar!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"