Ómur konvalesent

Ómur 12 juni 2012

Idag har det gått en månad sedan Ómur blev skadad. Jag kommer att skriva om det men jag klarar fortfarande inte av det utan att tårarna rinner så jag inte ser bildskärmen framför mig. Han är idag hemma efter två veckor på Ultuna. När vi skrev in honom där var han i "toppform", vägde 360 kg, idag väger han inte ens 300 kg. Det är otroligt lite för en hingst på 142 i mankhöjd. Han ser inte rolig ut, men han är vid gott mod. Därför bjuder jag istället på bilder från den dagen då han släpptes ut i hagen hemma efter att ha fått sin första klass bedömning på Wången. Två dagar innan oturen...
Ómur 12 juni 2012
Han är en fantastisk individ som tillåter mig att sköta om honom, även om det måste göra så vansinnigt ont.

Har några goda råd, NJUT AV ERA HÄSTAR och försäkra dem väl!!!

Kommentarer

Joanna sa…
Åh Maarit det låter verkligen hemskt det ni går igenom. Jag hålller tummar och tår för att han blir återställd och att du får fortsätta njuta av din fina hingst!
Li sa…
Håller med ovan(under)stående talare! Det låter förfärligt det ni får gå igenom! En olycka sker så lätt och snabbt men konsekvenserna kan bli förfärliga! Håller verkligen alla tummar för att ni får en frisk och pigg häst igen!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"