Hälsning från Rakel

Tittut, jag heter Rakel

För att minska flugorna i stallet har dom, dom där två som pysslar här, satt upp flugnät i dörröppningen. Hmm, tänkte jag och stoppade ut huvudet, men jag tänkte inte gå igenom!!!

Men hon var envisare och hade goda morötter, så igenom går vi nu. Men fortfarande tar det emot att få flugnätet mot bogen och ändå fortsätta igenom.

Men jag får alltid ge mig, hon är så envis. Här om dagen tvingande hon mig att gå över Kallsta bäcken. Hon hade tom fixat draghjälp. Min stora sommarkärlek Frimann från Valne gick före och då var jag ju bara tvungen att följa efter och bli blöt om hovarna. Usch... Flera gånger gick vi i och över.

Hon tränar mig stenhårt just nu. Töltar på volt och i kort tempo, vänta och lugn säger hon flera gånger och vi flyttar bakdelen och jobbar med halter och halvhalter, jag stonkar och stönar, det är jobbigt. I juni fick jag lite semester (det var då jag flirtade med Frimann), mådde gått och blev lite tjock om magen, det är därför det är lite jobbigt att göra allt hon ber om just nu.

Hon säger att jag ska få följa med på en tredagarskurs i augusti. Åka transport till vackra Wången och bli instruerad av tre proffs ryttare. En av proffsen har jag träffat tidigare, men inte dom andra två. Dom kommer från Island alla tre. Undrar om jag förstår vad dom säger, ja annars får jag väl lyssna på henne som kommer att sitta där uppe på mig och bestämma och vara envis :)

Kommentarer

Anonym sa…
Vad är det för flugnät? Vart har du köpt det?
M A Friman sa…
Vanligt flugnät till fönster, inköpt på Jula eller Granngården.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"