Hingst till salu

Foto Ulrika Forsstedt


Blær frá Búðarhóli är till salu. Han är efter Andvari frá Ey 1. Han har en ridbedömning på 8,50. Han är far till Meyla från Jemthagen, ridbedömning 8,80.
Foto Isfoto.no


Han stod här hos oss sommaren 2011 och betäckte, 100 % dräktighet och 100 % levande föl och underbar att hantera.

Jag red honom innan han började betäcka och det är helt klart den underbaraste (näst efter Meyla) jag ridit. Lydig, välutbildad, mjuk och med makalösa gångarter.
Foto Gun Sjöström
Om jag inte stod med en skadad avelshingst i stallet, som just nu bara kostar pengar och om jag var ute efter en avelshingst, så skulle jag slå till på momangen.

Han ger så fina avkommor. Se på dom redan bedömda. Jag har även sett flera av dom icke bedömda och tror att han ger bra avkommor med vilket sto som helst. Alla fölägare är helt enkelt inte intresserade av avelsbedömningar utan njuter av sina underbara hästar till vardags.

Läs mer >>>


Avkommor:
Avkomma född 2005
Foto Peter Niess

Stoföl 2012
Foto Ulrika Forsstedt

 
Hingstföl 2012
Foto Ulrika Forsstedt
Gud så avis jag blir på den som köper honom...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"