Gårdsvisning

För några dagar sedan var vi iväg på en gårdsvisning. Egen strand och fjällutsikt, lät ju väldigt lockande, ca 10-15 minuter från stan och närmare till vännerna i Valne och Mattmar.

Fint hus, mycket att renovera för att få det i vår smak. Såg mycket finare ut på bilderna. Men vilka härliga möjligheter för hästverksamheten. Jag drömde mig iväg ganska fort, både i blivande stallet, ligghallen och det blivande ridhuset och ridplanen. Allt fanns det ytor för.

Det är ganska härligt att få drömma sig iväg en stund om man bara vore gjord av pengar. För det var helt klart möjligheternas gård om man hade haft några miljoner ytterligare förutom dom 2,9 som utgångsbudet låg på.

Lite för lite mark var det dock (inte alls ovanligt), för nära en stor trafikerad väg och så skulle en "gumma" bo kvar på gårdens finaste hus - hur tänkte dom då???

Åkte hem och drömde vidare och insåg att jag bor i ett fantastiskt hus, även om det fortfarande finns massor att renovera...

Jag skulle inte bli odräglig om jag vann lite (mycket) pengar. Jag skulle bara få en jäkla massa gjort då :)

Kommentarer

Frida sa…
Svar: Men då låter det ju väldigt bra. Att köpa en ny varje månad kanske blir mycket i längden, men håller de en hel sommar är det ju värt det. Tror jag tar och beställer ett sånt :) Tack för dina svar!
Therése sa…
Drömma måste man! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"