Sista avelskursen

Idag tar jag flyget mot Göteborg. Skall gå sista avelskursen som SIF arrangerar. Det var länge sedan jag gick grundkurs och fortsättning 1, sedan har det aldrig passat in med sista kursen. Men nu tog jag tag i det och anmälde mig, även fast det var långt hemifrån. Tog tillfället när kursen arrangerades i närheten av en god vän, Birgitta Kollind. Så idag och ikväll skall jag umgås, titta på hennes hästar och dricka vin. Sedan blir det lite seriösare med kurs under helgen. Så om det hinns med kanske jag skickar en hälsning med bilder från Birgitta och Vrågårdens Islandshästar och sedan går kursen hos Barbro och Bäckström och Tölt i Väst. Kursen krockar med SIFs årsmöte, vilket jag gärna hade besökt om jag inte hade varit på kurs denna helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"