Glad påsk!!!


Nu är Meyla och Ómur hemma. Stallet är fullt av hästar och vilka hästar sedan, en ung generation med framtiden för sig. Två blivande 6 åringar, dessa på bilderna och två blivande 5 åringar. Ómur och Meyla har kommit hem för att vila men dom andra två skall jag fortsätta rida och lite extra nu över påskhelgen, då man har mer tid och ork.



Hos Gummi idag på Valne gård var det en njutning att se hästarna ridna. Jag kan se så mycket power och tryck i steget som jag aldrig någonsin kommer att kunna få fram själv. Men Gummi är så otroligt duktig på detta, han rider även hästarna så otroligt mjukt och bibehåller så mycket glädje och framåtvilja. Vilken grundutbildning hästarna får, vilken förmån för mig som sedan får hem dem. Om jag hade en liten uns av denna kunskap, skulle jag vara överlycklig.



Bilderna, överst Meyla, nr 2 Ómur, nr 3 Meyla och längst ner Ómur. Dom här två ska helt klart få en liten avkomma någon gång i framtiden, det är ju det allra bästa jag har.




Ómur är så lik sin far, kaxigt av mig att säga när Þoroddur har en ridbedömning på 9,04, men när han går som bäst så påminner han mig faktiskt om sin fantastiska far. Det har inte med ridbedömningspoängen att göra och jag menar inte att Ómur kommer att få en bedömning på 9,04, men jag kan se så mycket likheter, små glimtar, det går inte att missta sig på vem hans far är.

Jag är så glad att jag får äga en häst efter en sådan stor favorit som Þóroddur är.

Dom små glimtarna av Ómur bevarar jag på näthinnan och tar fram när han inte är hemma igen. Där har jag ju bevarat andra godingar så som fadern Þóroddur, Aron, Jarl, Hvinur mfl.

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Wow vilka hästar. Du måste vara jätte stolt. Ha en underbar påsk!
Joanna sa…
Vilka fantastiskt fina hästar du har Maarit :) Jag blir glad bara av att se bilder på dem, kan tänka mig hur lycklig du blir när du ser dem live!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"