Roligt "extra" jobb

Jag gillar mitt jobb på Agria sjukt mycket. Kanske inte söndagkvällar när grannens ponny går och dör, men tack och lov så händer inte det så ofta. Just nu är den bästa tiden. Lyckliga hästägare ringer mig och meddelar att dom fått föl och att fölningen gått väl, både sto och föl mår bra och dom önskar försäkring. Någon annan har blivit av med en gammal trotjänare och har snabbt hittat en ny, alltid lika kul. Början till något nytt... Igår pratade jag med en kvinna som ville höja värdet på försäkringen på sin ett åring, vi hade en otroligt härlig pratstund om allt kring hästar, från träning till kamera övervakning i transporten. Där emellan får jag åka hem till folk och besiktiga hästar. Det är nästan det roligaste, att få se alla fina hästar, träffa ägarna och se alla fina anläggningar som folk har byggt upp. Många med superidéer för att underlätta för sin hästhållning. Till hösten kommer alla id- och chipmärkningar, det tycker jag är helt super super kul. Detta är mitt "extra" jobb, det kallas fritidsombud, men jag finns tillgänglig "nästan" dygnet runt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"