300 dygn i dräktigheten


Nu passerar stona det ena efter den andra 300 dygn i dräktigheten.

Muska är först ut den 29 april, sedan Spes nästa vecka och därefter Gigja och sist Ronja.

Det närmar sig med stormsteg och min gissning är att Muska har ett kön på sitt föl som inte dom andra stona har. Hennes mage har en helt annan form. Eftersom jag beställt ett brunt stoföl efter Gígja och Garri så måste ju Muskas föl vara en hingst enligt min teori, ha ha, en ren gissning med andra ord. Eller tänk om det är Muska som har ett stoföl och dom andra tre hingstar, oops. Vi får väl se...


Bilderna är högst upp på Spes och längst ner på Gígja.

Kommentarer

Unknown sa…
Skulle så gärna vilja veta hur man ser skillnaden på sto och hingstmage. Jag tror att Frenja har en hingstmage, men jag är inte säker.
Lycka till med dina ston och dina kommande fölisar.
Unknown sa…
Tror du kan vara lugn Maarit, Muska har en rätt stark historik på hingstsidan. Av åtta föl så har sju varit hingstar...
Maria sa…
Hoppsan, min dotter var inloggad på bloggen. Smurfatta i det här fallet var ju jag...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"