Träckprov

Idag var det dags för träckprov. För att veta vems skit jag stoppar i vilken påse så tog jag in alla i stallet och dom fick stå inne tills dom skitit. Inte lätt att skita på beställning (det vet jag av egen erfarenhet) men när man utlovade ett besök hos frissan/massören/peelaren eller kalla det kanske för slaven. Dvs en stund med mig i stallgången med pälsskrapning och tovutredning, så gick det ganska lätt. Jag han inte med att polera i det tempo som stona sket.

Alla blev åter utsläppta i hagen med några kilo mindre päls och en utredd fin glänsande man. Det var nog värt att skita för, skulle jag tro. Alla stod så snällt och njöt medan jag drog i tovorna i manen.

Nu går träckprovet iväg med posten och senast på tisdag har jag säkert svar på mailen, hur och om jag behöver avmaska. Svaret går sedan till veterinären och i samråd med henne så blir det rätt avmaskningsmedel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"