Bonde söker fru

I kväll får jag inte missa programmet Bonde söker fru på Tv4. Magnus Gustaphsson från Arvesund är en bekant som jag kommer att "heja på". Hoppas han får massor med brev och att vi får följa honom hela säsongen.

Han är en gris och hästbonde som bor i den vackra byn Arvesund, med fantastisk utsikt över Jämtlandsfjäll. Magnus har dom gladaste grisar som jag har sett. Utegångsgrisar när årstiden tillåter. Han har även nordsvenska brukshästar som han använder till skogsbruk, jordbruk och lite annat gårdsarbet t ex snöplogning.

Han är en aktiv föreningsmänniska som bl a håller i gång föreningen Hästskojaran här i Jämtland.

Magnus har varit till stor hjälp under flera år när jag har kört in våra hästar. Det började med Gígja. Hennes inkörning började hos Alf Olofsson, men strax innan vi var klar med Gígjas inkörning avled Alf tyvärr och jag sökte istället hjälp hos Magnus. Sedan har jag även kört in Thóra hos Magnus.

Lycka till Magnus, jag håller tummarna för kärleken!

Kommentarer

Jag såg honom, vilket stort hjärta han verkar ha och vilket magiskt, vackert ställe!!

Vore jag inte upptagen kanske jag skrivit, haha. Hoppas han hittar någon riktigt snäll som har vett att förstå vad livskvalité verkligen är!

Önskar honom lycka till=)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"