Mina skimlar...

Det här är det närmaste skimmel jag någonsin kommer...

Dom här bedårande vackra vita hästarna flyttar snart hem till mig. Visst är dom helt gudomliga?! Jag har en stor samling med trähästar hemma, men dom här i keramik/lera kommer göra sig utmärkt hemma hos mig, dom med. "Hingsten" är så vacker med sina lavafläckar.


Med tillstånd från/av tillverkaren, publicerar jag hennes bilder. Titta in på hennes hemsida och sukta lite du med. Visst vore dessa vackra som priser vid tävlingar?!

Kommentarer

Anonym sa…
jag va in o kikade vilkA JÄTTEFINA hästar hon gör!:)
Hej från Anna
wahlbergs.webblogg.se
Anonym sa…
Visst är de fina! Jag har träffat Helen, konstnärinnan, några gånger nu. Det var min vän Suss som tipsade om hennes keramik till Konstnatta här i Falköping i höst som min gård brukar vara med på. När jag gick in på hemsidan visade det sig att hon köpt ett förstklass-sto som jag ridit in, Svala :-) Small world. Hej från Åse
Irja sa…
Ha ha, vilken luring. Men mer lättskött skimmel får man leta efter - helt klart :)
Gitte sa…
Superfina hästar! Blir riktigt köpsugen!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"