Glórías tur

Nu blev stallet plötsligt så tomt. Gígja blev ensam när både Meyla och Ómur for till Gummi. Lite omstrukturering i hagarna och Glóría har fått flytta in till Gígja, som sällskap. Glóría blir i år 3 år, hon är stor och välväxt så det är helt klart aktuellt att börja med henne i år. Så nu tänkte jag tjuvstarta lite med henne, två flugor i en smäll, sällskap och grundkurs i ridhästlivet. Har lite mer än en månad på mig nu innan Ómur och Meyla kommer hem igen, det hinner man en hel del på.

Hon är väldigt ohanterad, har tidigare varit inne i stallet för verkning och vaccinering. Igår åkte flera kilo päls av, trasslade ut tovor i man och svans. Hade jag haft ett badkar så skulle jag gärna ha doppat henne i det.

Nu skall vi börja umgås, Glóría och jag!

Glóría är efter Solfari från Oviksfjällen och har Orri frá Þúfu till morfar. Mitt enda fyrgångssto!

Bilden överst har familjen Berg på Slätterne tagit, Glóría som föl. Bilden nederst är från januari i år.

Kommentarer

Ulla sa…
blir lite spännande o se vad det blir av din fyrgångare :) Du har många hästar på G just nu!
De e alltid lika kul att börja med en av "småttingarna" de blir helt plötsligt speciella och får en personlighet. Jag blir inte rikitgt fäst vid mina unghästar förrän jag börjar träna dem.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd