Coronavirus

Jag är så trött på detta Coronavirus. Ge mig skiten så jag kan bli immun och gå vidare.

Jag känner ingen som har haft det eller har det. Vi är full bemanning på jobbet. Alla går till jobbet, ingen jobbar hemifrån. På vägen är det lika många bilar som vanligt på morgonen, i garaget står det lika många bilar som vanligt.

Affärerna, restaurangerna och fiken skriker på hjälp. Inga kunder som handlar. Jag brukar inte springa i affärerna, på luncherna, så jag har inget att jämföra med.

Jag känner ingen som erkänner att dom bunkrar toapapper, tändstickor, jäst och havregryn. Ändå gapade hyllorna tomma på ICA i fredags. Vem förbereder sig för kris?

Var har vi problemet, vem gör fel, vad händer?

Mitt liv ser ut som vanligt, jag är frisk, jag jobbar, tränar, rider, sover, äter och skiter.

Ställer vi till det för oss? Kris? Vem behöver tändstickor om man blir förkyld? 

Ser vi själva till att småföretagarna runt omkring oss går i konkurs? Vi friska människor varför slutar vi fika, äta, shoppa? Jag förstår inte...

Hur många Coronafall har vi i Östersund?

Imorgon ska jag jobba, äta lunch på stan, träna, rida och må gott, som vanligt. Om jag är frisk. Är jag inte frisk, ligger jag kvar i sängen, tycker synd om mig själv. Som jag brukar göra när jag är sjuk. Då ber jag som vanligt om hjälp med mat, apotek och dyl. Oavsett om det är Corona eller något annat.

Jag är jättetrött på Coronahysterin!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd