Vanliga vardagen igång...

Bild från 2013 - Meyla, jag och Olil på Wången
Nu när den vanliga vardagen är igång är det ett måste att ha något att se fram emot. Börjar på en gång med några lektioner för Olil Amble på Wången till helgen. Red första gången för Olil i oktober 2013, då på Meyla. Minns att jag var väldigt frustrerad efter första och andra lektionen, hon pratade hela tiden, väldigt mycket och väldigt fort och med brytning, haha. Men var lyrisk efter tredje ridpasset den helgen.

Sedan red jag för henne igen i augusti 2016, då på Ómur. Anmälde mig till tredagars omedelbart för att få rida för henne igen, dvs augusti 2017. Men nu dök chansen upp att få ta lektioner för henne till helgen och det tackar man ju inte nej till. Det blir ett pass på lördag och ett på söndag med Ómur. Alldeles perfekt så här mellan dom båda tredagarskurserna.

Ómur är i fin form konditionsmässigt, sedan har det inte blivit så himla mycket jobbat med styrka och bärighet över julen och i vinter. Blir nog jobbigt i helgen, men får se det som en bra uppstart.

Har sedan anmält mig till en helgkurs för Gummi på Wången i februari.

I mars hoppar jag allt vad kurser heter, då lägger jag pengarna på andra aktiviteter istället, ska bl a till London. Vet att Eyjolfur Isolfson kommer till Dille och håller kurs i mars, men har tyvärr tackat nej till detta denna gång (men det var svårt).

Ser fram emot endagarskurser under april-juni.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"