Bra lördag - effektiv dag


Började dagen med egen motion. En timmes tur på skidorna. Härligt, mellan morgonfodring och morgonkaffet.

Lastade Ómur och Julia i transporten, mot Wången. Ett stopp på Valne gård där jag lastade ur Julia. Hon blir kvar där för etapp två i inridningen. Spännande!

Sedan fortsatte jag till Wången och lektion för Olil Amble. Fick en rolig och givande övning. Jag blir lite passiv i min ridning. Detta jobbade vi med och övningen går utmärkt att ta med sig till vardagens skogsbilvägar.

Stannade kvar för att se Gummi rida Meyla, för Olil. Blir lycklig bara av att titta på denna juvligt häst.

Imorgon är det dags för ytterligare en lektion med Ómur.

På kvällen - anmälde jag mig och Ómur till en tävling. Nu har vi en liten morot att träna mot.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"