Ridsugen...

Imorgon ska jag rida, även om det blir iskallt. Är jättesugen nu när snön kommit och det bara "fluffar" runtomkring mig.

Nu har hästarna stått tre dagar efter vaccination. Så det bör räcka.

Imorgon har dom lovat jättekallt. Men enbart en dag. Så det är bara att gilla läget. Bara vi får behålla snön så kan jag ta kylan också.

Termometern visade -16 grader idag när jag åkte in till stan för att träna PW, utomhus. Det gick alldeles utmärkt, bara man kom igång. Tårna krånglade lite men inte olidligt. Blåste inget där vi höll till så det underlättade. Träning imorgonbitti igen, men då är den flyttad inomhus pga utlovade -20 grader.

Imorgon ska jag till Valne och hälsa på Meyla och Stáli. Har varit påväg i flera dagar, men hela tiden något som kommer i vägen. Nu ska jag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"