Vinterskodda hästar




Idag kom Gummi förbi. Hade med sig en vinterskodd Már. Mycket tacksam för det, både skoning och transport, eftersom min bil är på verkstan. Han skodde även Thruma och Julia. Första gången Julia blev skodd, skötte sig galant.

Nu står det fyra skodda hästar på gården. Hur tänkte jag då, kan ju inte rida dom. Men vänta bara, jag har en plan. Redan nästa vecka händer det grejer och plötsligt kommer jag stå med enbart en häst på stall. Men det löser sig också. Ska då ta hem Birk och Júni till stallet, för kastration. Pessimist eller realist som jag är räknar jag med att åtminstone en av dom får infektion och behöver skötas och motioneras lite extra och då är det bra att ha dom nära stallet. Med min otur just nu får väl båda infektion och då behöver jag tomma stallplatser.

Idag har dom som skulle avmaskas blivit avmaskade. Skall faktiskt om tre veckor skicka in en resistenskoll på Meyla då hon varje år har mask vid kontroll.

Bilden har inget med dagens skoning att göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"