Ledig onsdag

Måste ändra namn på mina lediga onsdagar, kan inte fortsätta kalla dom för "lediga".

Började dagen med det vanliga, utsläpp, fodring och mockningen.  


Sedan var det dags att ta in avelsston som skulle ultraljudas. I samma veva damp det in fem personer i stallet och jag fick hjälp med sista stoet med föl. Därefter kom veterinären och ultraljud genomfördes.


Hjalti var hit med sin mentor Gummi. Hjalti har i sin tilläggsutbildning på Wången följt fölet Albert från bara några dagar gammal.

Idag var det dags för verkning, fotografering, filmning och dokumentering.

När Albert ändå var inne blev det ID-kontroll och chip märkning. 

Maria tog träck för träckprov.


Sedan lastade vi dom sista unghingstarna för transport till Valne. 


Alla gick in snällt utom vår egen Stáli. Han ville inte alls åka härifrån.


Sedan for jag iväg till Mattmar där jag hade en ID-kontroll och sedan vidare till vackra Ytterocke där jag hade en besiktning för försäkring.

Hem och motionera Ómur innan det var dags att fara till stan för egen träning. Efter träningen ytterligare en besiktning för försäkring, utanför Lit.

Nu ligger jag i soffan och kurerar mig vill inte ha någon förkylning, men där får man väl inte som man vill.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"