Träna vidare, både folk och fä...

 

Idag ska jag åter försöka träna. För två veckor sedan blev jag sjuk och efter det har det tagit tid. Hostar fortfarande och snörvlar, men tänker prova träna ändå. Kanske är det träningen som tar bort det sista av sjukdomsresterna.

Foten är tejpad, men det stör mig inte. Den är tejpad av min "senaste" sjukgymnast, som behandlar både svanskota, bäcken, höfter, hälsena och axel. Säg den kroppsdel som är rätt på denna gamla kvinna. Allt hör ihop enligt sjukgymnasten. Alla felen sitter på höger sida, hmm.

Skriker och svär när jag är hos min sjukgymnast. Imorgon är det åter dags, för fjärde gången. Det gör så förbannat ont när han behandlar min svanskota och länd. Sist fick jag akupunktur runt svanskotan. Aj, aj, aj!!!

Finns det hopp, så får jag väl lida, vill jag ju upp i sadeln igen...




Även Bruno har fått en genomgång, av equiterapeut Monica Nilsson. Han är lite spänd över ryggen. Han fick lite laser av Monica, men i övrigt ska det knådas igång av Erica. Inget konstigt, tycker jag, då ryttare på ryggen är något nytt och ovant för honom. En låsning i ett framknä men i övrigt mycket fin  och rörlig, så det är bara att fortsätta träningen.

I helgen ska jag åka och hälsa på honom. Ska bli kul, det har nu gått 8 veckor sedan jag lämnade honom hos Erica.
 

Kommentarer

Jag är så knasig att jag tycker att det är skönt att det gör ont när jag går till massören. Känner mig lite Lutherskt tapper och nyttig då. Bäst är det förstås efteråt . . .

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"