Planerade en joggingtur


Ungstona

Var så duktig på semestern och kom igång med jogging och långpromenader, ungefär varannan dag. I morse planerade jag en joggingtur idag (det gjorde jag igår också). Den planen sprack båda dagarna. Minns jag rätt planerade jag det i måndags också, sprack, vem vet imorgon bitti kanske?!

Gerpla och Disa

Idag har det iallafall varit full rulle. Började med hagfix. Klippt grenar som tjuvar ström, knorrat och dragit stängseltråd. Snart klar, behöver en man och lite inköp till resten. Sen så kan sommaren komma.

Snabba beslut, ungstona skulle komma idag och två av unghingstarna. Sex ungston kom först. Alla från Valne. Har dom haft tur med sin avel senaste tiden eller?! Bara ston, men i år kom ju då lille T. 

Nybadad Ómur

Ridit Ómur, sista genrepet före tävlingen. Kändes bra, men var är min vilja, taggning, feeling, kalla det what-ever, men tävlings lusten är som bortblåst. För mycket att göra här hemma för att känna att det känns ok att fara hemifrån i fyra dagar.

Har iallafall tvättat Ómur, smörjt läder, tvättat vojlock osv. Imorgon far vi...

Funi och Bruno

Två av unghingstarna kom idag, vår Bruno och Gummis Funi. Resten kommer nästa onsdag. Dom två kom för att den ena behövde ta det lite easy, men glöm det. Dom är helt galna.

Lika gamla Garri söner leka bäst, fast dom här leker inte dom kraftmäter sig på allvar.

Bruno och Funi

Vår Bruno är riktigt fin, rör sig fint också. Ser fram emot höstens inridning (och kastrering).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"