Dagens resultat



Borde vara nöjd med dagens resultat då vi fick bättre i både femgång (F1) och tölt (T1) än vad vi fått tidigare (i F2 och T3). Ändå anser jag att det är svårare att rida själv på banan, speciellt i femgång, alla moment kommer då snabbt.

Jag är också nöjd framförallt med Ómur, han levererar vad jag ber om och på den nivån som jag mäktar med. Han gjorde allt rätt idag, fattningar, läggningar, gångartsbyten mm.


Är dock besviken på domarnas bedömning. Att dom kan bedöma så ojämnt fast dom bara har en ryttare på banan att fokusera på tex fick jag 6,5 för skritt av två domare men av den tredje fick jag 5,0. Genomgående sämre av den domare, hon gillar oss inte, klart och tydligt.


Provade Speedpass för första gången och fick två godkända tider. Riktigt roligt. Nu måste vi bara jobba på tempot och jag måste jobba på att hinna hänga med när Ómur bara vill mer och mer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd