2 finaler imorgon



Det blir två A-finaler imorgon, i T3 tölt och  F3 femgång. Av den anledningen stryker jag mig från stilpassen, som också går imorgon. Vilket hade varit jättekul att prova med Ómur, men vill inte ta ut honom tre gånger.

Dagens speedpass gick inte alls. I första försöket var han väldigt laddad, vi fick inte till läggningen i tid. Han lugnade ner sig och jag fick ner han i tölt och vi tog pass därifrån, men långt försent.

I andra försöket tog jag ingen galopp innan, medvetet, bara bad om ökning från tölt. Det gick bra, när vi sedan hade tempot uppe, var jag nöjd och slutade driva. Misstag! Han slog upp och det var kört. Åh vad sugen man blir på ett försök till.


Kommentarer

Irene sa…
Grattis till finalplatserna! Va duktiga Ni är du och Omur.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"