Svensk ridsport

Idag lämnar jag min anställning på Mittsvenska Ridsportförbundet, 10 år har det blivit på konsulenttjänsten på kansliet i Jämtland-Härjedalen och Västernorrland.

Det känns verkligen som om jag lämnar "ridsporten". Nu blir det bara Islandshästar, men helhjärtat på hobbynivå.

Många är oroliga och frågar hur det blir med Agria. Självklart behåller jag mitt fantastiska jobb som Agria ombud. Ni fortsätter att kontakta mig om hästförsäkringar dygnet runt som vanligt.

Förutom 10 år på distriktets kansli, har jag 25 år på ridskola i bagaget. Engagerad i styrelser och komittéer. Tävlingsarrangör på klubbens hopptävlingar, hoppryttare som aktivt tävlade under många år. Det är dock en epok som jag nu lämnar bakom mig.

Sedan får framtiden utvisa hur länge jag håller mig utanför Svenska Ridsportförbundet, för vem vet kanske är jag tillbaka i den organisationen snabbare än jag hoppas och tror pga att SIFs medlemmar väljer att vi ansluter vår sport till SvRF istället för RF direkt.

En lugn helg framför mig innan jag på måndag skall träffa mina nya kollegor. Spänd av förväntan...

Kommentarer

Tova sa…
Spännande Maarit! Så klart blir det bra för dig på ditt nya jobb. Själv är jag innerligt glad att du fortsätter på Agria, så jag har nån klok att ringa när det gäller hästförsäkringskrångel.
Irja sa…
Men jag är nyfiken på ditt nya jobb! Vad och vilka ska du jobba med? Hoppas hur som helst att du kommer att trivas fantastiskt bra i ditt nya livsval!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd