Dille gård


Idag blir en heldag med Dille gård och deras arrangemang.

Börjar på Dille gård med saluhästvisning kl 09.00-11.00. Jag finns på plats som Agria ombud och bjuder alla hästköpare på en gåva. Så köp en häst imorgon och teckna försäkring hos Agria via mig.

Hoppas och tror att jag skall hinna hem och äta lunch och hämta min granne, Birgitta, som skall göra mig sällskap på föreläsningen om hästträning med Mette och Jan-Olov, kl 13.30-15.30.

Sedan är det dags att bänka sig på läktaren och titta på Istölten med en tölt gren och en hingstgren, 16.00.

Har vi tur får vi se vår pärla, Meyla, göra sin största uppgift här i livet. Kommer hon IN på isen med den publik mängden, då blir jag så stolt så det finns inte ord. Man får ju inte glömma att hon endast är 5 år (6 i sommar), född och uppvuxen här på gården där lugnet hägrar. Hon har ju inte sett den stora vida världen ännu. Det här är det största hon någonsin upplevt. Men jag lovar att Gummi ger henne den trygghet och det ledarskap hon behöver för att klara av detta.

Kl 20.00 är det middag, dit jag har en biljett. Men efter denna långa dag och alla resor fram och åter så får vi se om jag mäktar med det eller slocknar i soffan istället.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"