Ny vecka - nya möjligheter


God morgon! Har varit i Stockholm hela helgen och det var mycket skoj. Men det känns nu som om jag missat så mycket här hemma, med dagsljus och hästar. Det har tydligen varit toppen väder här hemma... Nu är det en hel arbetsvecka framför mig med kvällsridning innan åter en helg är i sikte.

Fast har en mycket ovanlig vecka, absolut ingenting inbokat på hela veckan, dvs kvällstid. Vilken lyx och otroligt ovanligt.

Har nu som mål att komma igång ordentligt med både Glória och Rakel. Vilket inte är det lättaste när man är "ensam" och jobbar dagtid. Skulle behöva lämna ridplanen med båda och det är inte så kul i mörker att ge sig ut i trafiken med unghästarna. Sedan föredrar jag sällskap när jag rider ut dom första gångerna och det har jag ju inte i stallet.

Leif har fått offra sig, han har fått lära sig att longera. Men han är ju mycket i Stockholm och jobbar på veckorna. Så det har blivit dom gånger han är hemma.

Det är helt klart för- och nackdelar när man har eget stall utan personal eller inackorderingar. Man får göra som man vill och behöver inte anpassa sig till någon annan, men man får alltid göra det helt ensam.

Tur man har en snäll sambo som hugger in när det behövs, även om detta inte är hans "hobby", utan min.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"