Aron från Valne gård

Visst är jag skitsöt?! Min far heter Arður frá Lundum och min mor heter Muska frá Keldudal. Jag är riktigt svart och väldigt hårfager. Alla smälter när dom ser mig...

Idag har alla åringar varit in på stall. Vi har satt på grimmor och borstat lite med piggborsten, skönt nu när pälsen börjar åka av och klia lite. Sedan har alla åringar fått sin avmaskning. Det blev lite sent med avmaskningen men det var så halt ett tag i januari så vi ville inte ta in dem, eller rättare sagt vi ville inte att dom skulle ut och springa på den hala vägen på väg in i stallet. Åringarna blir ju ganska uppspelta när dom skall tas in, nytt och spännande att få lämna den trygga hagen. Men nu är det gjort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"