Motionera L


Tvingade ut L på en promenad idag. Han fick ta Glória i grimma och grimskaft. Jag red Rakel. Behöver lite sällskap med Rakel för framåtbjudningen. L och Glóría hängde inte riktigt med så det gjorde susen på Rakels framåtbjudning helt klart.

Tror att vi gör likadant imorgon, fast då rider jag Glóría och L får ta Rakel i släptåg. Tre flugor i en smäll, tror jag det kallas.

Fast jag fick lite motion jag också idag. För att skona det unga stoet från för mycket belastning så här i början så gick även jag i nedförsbackarna.

Med Ómur blev det en längre tur idag, ner till Bysjön. Banan var för tillfället inte plogad, men det gick ändå utmärkt att rida på isen. Så kul...

Vädret har varit helt underbart idag, med takdropp och allt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"