Planering

Jag har anmält mig till en ridkurs på Wången i mars, inomhus i det härliga ridhuset. Det gäller att planera i god tid när man vet vad man vill. Kursen är över en helg med logi, mat och hela alltet, med Gummi som instruktör.

Förutom den kursen så har jag lämnat in en hint om att jag vill gå kurs även i augusti, 3-dagars, det ni det är att vara ute i god tid. Inbjudan har ju inte kommit ut än, men en intresse hint är inlämnad.

Vet inte men det känns som jag är lite kurs hungrig just nu. Det har varit ett ganska snålt utbud på kurser den senaste tiden känns det som. Eller är det bara så att vi går mot en ljusare tid och då kommer suget åter?!

Så här års är det ju inte så lockande att rida kurs utomhus direkt, skall det vara kurs eller träning för instruktör så vill man ju inomhus, speciellt under vinterhalvåret (som faktiskt pågår under 6 månader här). Så man får klä av sig "lite".

Igår kväll red jag med dubbla vantar, dubbla strumpor, stora klumpiga fodrade kängor, långkalsonger, ridbyxor, underställ, fleecetröjor två par och skoteroverallen. Under hjälmen har jag en balaklava, utanpå alla reflexer - hur bra blir det med finkänsligheten där då?!

Hälsningar från den rullande-mischelin-lysande-reflex-klumpen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"